اولین جشنواره روابط عمومی های برتر دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری منطقه ۴ کشور امروز سه شنبه ۲۹ بهمن ماه با حضور مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم ، هیات رئیسه دانشگاه و مدیران روابط عمومی در دانشگاه بین المللی امام خمینی برگزار و از برترین های روابط عمومی تقدیر شد.

به گزارش روابط  عمومی و اموربین الملل پارک علم و فناوری قزوین به نقل سایت خبری دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، در این مراسم دکتر نائینی رئیس دانشگاه با اشاره به اینکه تاثیر گذاری یک سازمان به عملکرد روابط عمومی ها برمی گردد افزود: حرکت های خوبی را در سال های اخیر در روابط عمومی دانشگاه ها شاهد بودیم ولی هنوز جایگاه روابط عمومی در برخی موقعیت ها ضعیف است در صورتی که دانشگاه ها در بسیاری عرصه ها پیش قدم هستند.

دکتر نائینی افزود: روابط عمومی ها هم در بخش درون سازمانی در حیطه تصمیم گیری، برنامه ریزی و مشورتی و هم برون سازمانی در حیطه مشتری مداری و مخاطب باید فعال باشند و اگر عملکرد سازمان ها بازتاب خوبی نداشته باشد برای افکار عمومی شفاف سازی و آگاهی سازی صورت نمی گیرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه بین المللی امام خمینی در حوزه پژوهش رشد بسیار خوبی داشته و از رتبه ۳۸ به ۱۶ ارتقاء یافته اظهار داشت: دستاوردهای اینچنینی در نوع خود یک حرکت جهادی است و این فعالیت ها و دستاوردها باید توسط روابط عمومی ها بخوبی انعکاس یابد.

دکتر عبدالهی نژاد، مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز ضمن تشکر از دانشگاه بین المللی امام خمینی در برگزاری اولین جشنواره روابط عمومی های برتر دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری منطقه ۴ کشور بیان داشت: در سال های اخیر فعالیت روابط عمومی وزارت علوم همواره تلاش بر پیشبرد دو راهبرد اساسی در روابط عمومی ها بوده که با حمایت های دکتر غلامی وزیر علوم برنامه ای منسجم تدوین، بررسی و ابلاغ شده تا در جهت ارتقاء جایگاه روابط عمومی ها گام های خوبی برداشته شود.

وی افزود: متاسفانه روابط عمومی های به عنوان یک نهاد مظلوم و با پیشنیه تاریخی کوتاه یک نهاد پویا و فعال نبوده و به همین دلیل با ضعف های زیادی روبرو هستند و از سویی الگو برداری معیوب از نظام های غربی در استفاده از روابط عمومی های صورت گرفته و الگوی حاکم بر روابط عمومی ها در گذشته بیشتر الگوی دستوری محض و نقش توجیه گری داشته که البته در سال های اخیر این رویکردها تغییر کرده و دیگر روابط عمومی یک نهاد توجیه گر نیست و رویکرد جدید مشارکتی با هدف تبیین کنندگی موضوعات و به عنوان بازوی فکری ریاست مطرح است.

دکتر عبداللهی نژاد با بیان اینکه با شناخت آسیب ها و ضعف های روابط عمومی دو راهبرد به شکل کوتاه مدت ارائه شده اظهار داشت:راهبرد اول ایجاد تحرک در فضای رسانه ای و اطلاع رسانی است که بر اساس این راهبرد نظام خوبی در چرخه اطلاعاتی صورت گرفته و تمرکز روابط عمومی وزارت علوم در بازتاب اخبار دستاوردهای دانشگاه است که در حال حاضر جریان سازی اخبار وضعیت بسیار خوبی دارد و راهبرد بعدی استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های دانشگاه ها با فعال کردن شورای مناطق و انتخاب دبیران مناطق  و برگزاری کارگاه های آموزشی مختلف است.

مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم در پایان از برگزاری جشنواره سراسری روابط عمومی های دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری کل کشور در تاریخ ۱۲ و ۱۳ اسفند ماه توسط وزارت علوم خبر داد و بیان داشت:این جشنواره در راستای ایجاد انگیزه،هم افزایی، مشارکت ، همفکری و شناخت نقاط قوت و ضعف و ارتقاء جایگاه روابط عمومی ها برگزار می شود.

همچنین ساوه، مدیر روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی نیز گزارشی از روند برگزاری و داوری اولین جشنواره روابط عمومی های برتر دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری منطقه ۴ کشور ارائه و مدیران روابط عمومی دانشگاه ها و و پارک های علم و فناوری منطقه ۴ نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

در ادامه از برترین های اولین جشنواره روابط عمومی های برتر دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری منطقه ۴ کشور تقدیر به عمل آمد.

شایان ذکر است روابط عمومی پارک علم و فناوری قزوین در بخش تبلیغات و انتشارات این جشنواره رتبه سوم را از آن خود کرد.

انتهای پیام/*
۹۸۱۱۲۹