کارگاه آموزشی بوم مدل کسب و کار برای هفت هسته فناور معرفی شده در محل شتاب دهنده هوشمند سلامت پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل پارک علم و فناوری قزوین، حمید صرافها مدرس کارافرینی و مدیر عامل شتاب دهنده هوشمند سلامت در این کارگاه گفت: ذات هر کسب و کاری  بر مبادله ارزش ها استوار است. در کسب و کارها بیش از ۱۰۰ مدل درآمدی مستقل و یا ترکیبی می توان ذکر کرد که از راه آنها شرکت ها بابت ارزش خود که به مشتریان خود منتقل می کنند، پول و زمان مشتریان را دریافت می کنند.


وی اصلی ترین مدل های درآمدی در اینترنت. مبتنی بر تبلیغات Ads base ، ارجاع فروش Affiliate ، تراکنشی Transactional، کمیسیون Commission، اشتراکی Subscriptionو رایگان Freemium برشمرد.

وی افزود: از مدل های فوق، مدل درآمدی کمسیون و مدل در آمدی تراکنشی در یک بستر به نام بازارگاه ( Market Place ) قابل انجام است. بازارگاه از جذابترین و قویترین مدل های تجارت الکترونیک است که از نمونه های معروف آن می توان به Uber , Ebay, Amazon , Alibaba اشاره کرد.

صرافها در بخش دیگری از سخنان خود به بخش های مختلف بوم کسب و کار اشاره کرد و گفت:بوم مدل کسب‌وکار، (Business Model Canvas)، الگویی برای تدوین یک مدل برای کسب‌وکاری جدید یا ثبت مدل فعلی مورد استفاده در کسب‌وکار است. بوم مدل کسب‌وکار در واقع یک نمودار تصویری است که بخش‌های مختلفی دارد. هر یک از این بخش‌ها به تشریح گزاره‌های ارزش، زیرساخت، مشتریان یا امور مالی مربوط به یک شرکت یا محصول اختصاص دارد. بوم مدل کسب‌وکار به شرکت‌ها کمک می‌کند تا بتوانند با ترسیم تعامل میان بخش‌های مختلف کسب‌وکار خود، فعالیت‌های خود را به شکلی هماهنگ پیش ببرند.

انتهای پیام/*
۹۸۱۱۱۹